Z Przełęczy Glinka – trasa narciarska

Długość [m] W górę / w dół Przeznaczenie Czas w lecie w dół / w górę
3200 215 / 15 Piesza, Narciarska, Rowerowa 50′ / 40′

Trasa stanowi najkrótszy, przejezdny szlak narciarski oraz rowerowy z Przełęczy Glinka do Bacówki na Krawcowym Wierchu (trasa omija odcinki o większym nastromieniu).

Wiedzie z parkingu niebieskim, granicznym szlakiem słowackim, aż do słupka nr 126/III, na 520 metrze, gdzie szlak niebieski odchodzi w lewo, a trasa narciarska przebiega nadal po asfaltowej drodze, aż do wyraźnej drogi odchodzącej w prawo na niewielkim placyku. Mijając odchodzącą w prawo drogę i placyk skręcamy na jego końcu w lewo, w wyraźną drogę leśną, która wznosi się łagodnie lewym łukiem. Uwaga! Trzymamy się lewej strony (w prawo odchodzą drogi gospodarcze). Po 1950 m licząc od granicy dochodzimy z powrotem do granicy przy słupku 125/III i poruszamy się już po granicy i niebieskim słowackim szlaku w górę około 100m do słupka granicznego nr 124/6. Około 50m za nim trasa narciarska odchodzi od granicy w prawo, na stronę słowacką, wygodną drogą gospodarczą i łączy się ponownie ze szlakiem granicznym przy słupku nr 123/13. Dalej, przy słupku granicznym 123/7 należy skręcić w lewo (na polską stronę), na polanę z doskonale widoczną bacówką (tabliczka), 150m.