Mała Pętla Słowacka

Długość [m] W górę / w dół Przeznaczenie Czas w lecie
7730 255 / 255 Piesza, Narciarska 1h 45′

Jedna z najpiękniejszych widokowo, krótkich tras w okolicy Krawcowego Wierchu, ze wspaniałą panoramą Tatr, Choczańskich Wierchów i Małej Fatry.

Wiedzie początkowo ze schroniska przez polanę szlakiem żółtym, następnie tuż za polaną niebieskim w stronę Trzech Kopcy. Następnie przy słupku graniczny nr 122/1 trasa odbija w prawo przez las (bez ścieżki) w kierunku dobrze widocznego wyłomu o powierzchni kilku hektarów (w odległości od granicy około 200-300m). Na wyłomie w centralnej części odnaleźć należy szeroką i wygodną drogę gospodarczą, którą podążamy łagodnym spadkiem aż do skrzyżowania w kształcie T, gdzie skręcamy w prawo. Po kolejnych 600 metrach dochodzimy do niewielkiego placyku (z wyraźną i szeroką drogą w lewo). Na początku tego placyku, skręcamy w prawo w leśną dróżkę, która wznosi się łagodnie lewym łukiem. Uwaga! Trzymamy się lewej strony (w prawo odchodzą drogi gospodarcze). Po około 600 m licząc od placyku dochodzimy do granicy przy słupku III/125 i poruszamy się już po granicy i niebieskim słowackim szlaku w górę około 100m do słupka granicznego nr 124/6. Kilkadziesiąt metrów za nim trasa odchodzi od granicy w prawo, na stronę słowacką, wygodną drogą gospodarczą i łączy się ponownie ze szlakiem granicznym przy słupku nr 123/13. Dalej, przy słupku granicznym 123/7 należy skręcić w lewo (na polską stronę), na polanę z doskonale widoczną bacówką (tabliczka), 150m. W zimie całkowicie przejezdna na nartach biegowych w obu kierunkach.
Zalecany kierunek na nartach w prawo – wspaniały zjazd spod Hrubej Bucyny. Dla rowerzystów sporym mankamentem może być dojście od granicy przez las do drogi na wyłomie – brak ścieżki.